Het is op dit moment niet mogelijk een evenement te organiseren. Bent u van plan wel een evenement te organiseren verderop in 2021? Dan hanteren wij voor de indieningstermijn en de in te sturen documenten de reguliere procedure. Dit betekent dat u uw aanvraag minimaal 12 weken voor aanvang van het evenement bij de gemeente moet indienen. Dat kan digitaal. Het aanvraagformulier vindt u op www.rijssen-holten.nl/evenementorganiseren.
Veiligheidsplan met coronamaatregelen nodig bij aanvraag
Het is nu namelijk nog niet zeker of evenementen kunnen doorgaan en in welke vorm. Denk hierbij aan een uitwerking van de 1,5-meterafstandseis, hygiënemaatregelen en gescheiden bezoekersstromen. Ook is het verstandig een alternatief plan te maken, mocht blijken dat het evenement niet in de voorgestelde vorm kan doorgaan.
De coronasituatie vraagt om flexibiliteit
Deze flexibiliteit kunnen we waarborgen door in gesprek te blijven en oog te hebben voor het feit dat maatregelen (ook zeer plotseling) kunnen veranderen. Met als mogelijke consequentie dat het evenement niet door kan gaan. Wilt u weten of u een vergunning nodig heeft? Neem dan contact op met de balie Ruimte via (0548) 854 837 of [email protected].